In Barendrecht wordt veel werk verzet door vrijwilligers. GroenLinks Barendrecht vindt het belangrijk dat vrijwilligers én hun organisaties weten dat hun werk gewaardeerd wordt. De Voedselbank ontving daarom op vrijdag 14 februari jongstleden een afvaardiging van GroenLinks.

De Voedselbank zet zich in voor gezinnen en alleenstaanden die tijdelijk niet in staat zijn om voldoende in hun eerste levensbehoefte te voorzien. Zij kunnen in aanmerking komen voor een voedselpakket waarin levensmiddelen zitten die kwalitatief nog goed zijn, maar om de een of andere reden niet meer verkocht kunnen worden. De Voedselbank is sinds kort gevestigd in de noodlokalen van basisschool De Draaimolen, maar zoekt een permanent onderkomen voor haar activiteiten.

Lijsttrekker Tanja de Jonge en raadslid Ali Keles ontmoetten de heer Ferdinandus en een groot aantal vrijwilligers op locatie van de Voedselbank waar hen een complimentenmand werd aangeboden. De complimentenmand bestaat uit een mandje biologisch geteelde appelen afkomstig uit Nederland. De Voedselbank is een van de instellingen uit een reeks die de mand zullen ontvangen. Kent u vrijwilligers of organisaties die volgens u de complimentenmand verdienen? Uw onderbouwde suggestie is welkom via asset@wxs.nl.