De GroenLinks fractie verzoek ik u de volgende vragen aan het college voor te leggen:

Sinds 12 maart 2014 is Barend Bos in de Zuidpolder officieel geopend. Dat de natuurspeelplaats in een behoefte voorziet blijkt uit de hoeveelheid bezoekers, zowel jong als oud. Tegelijkertijd bereiken onze fractie bezorgde vragen over de veiligheid bij de drie oversteken op de 3e Barendrechtseweg: parallelweg Kilweg, Kleine Duiker naar Barend Bos en parkeerplaats naar Barend Bos.

1. In hoeverre deelt de wethouder de zorgen dat op dit moment sprake is van meerdere gevaarlijke situaties op de 3e Barendrechtseweg?
  2. In hoeverre is de wethouder met ons van mening dat deze situaties zo snel mogelijk opgelost moeten worden?
  3. In de oriënterende vergadering van 21 januari jl. gaf de wethouder aan de 3e Barendrechtseweg te herprofileren. Is al bekend wat de herprofilering inhoudt en zo ja, wat is dat dan?
  4. In hoeverre is de wethouder bereid om te onderzoeken of een wandel-/fietspad aan de westelijke kant van de 3e Barendrechtseweg een veilige optie is voor verkeer dat vanaf de Kilweg ten westen van de rotonde 3e Barendrechtseweg/Kilweg komt?
  5. Wat zijn de plannen mbt de duiker die onder de 3e Barendrechtseweg ligt? Als deze vergroot moet worden voor waterrecreatie (kanovaarders), welke invloed heeft de besluitvorming daaromtrent op het snel kunnen realiseren van veilige verkeerssituaties op de 3e Barendrechtseweg?
  6. Deelt de wethouder ons standpunt dat mogelijke vertraging door plannen met de duiker niet wenselijk is?
  7. Wat is de planning voor het realiseren van de voorgenomen herprofilering?
  8. Welke (veiligheids)maatregelen treft het college in de tijd tot dat de herprofilering is gerealiseerd?